Magazine 104, maart 2021

(pdf downloaden)

Het maartnummer van ons stijlvolle, omvangrijke en goed vormgegeven kwartaalblad besteedt dit keer aandacht aan de stolpboerderijen in de ‘stad’ Schagen, die geconcentreerd langs de toegangswegen met hun puntdaken zorgen voor het unieke streekkarakter van Schagen. Verder is er ruim aandacht voor de door brand verwoeste, extravagante stolpboerderij van de Stichting Snouck van Loosen aan het Westeinde te Enkhuizen. Een architectonische beauty die niet meer uit de as verrees. Eeuwig zonde. Gelukkig hebben we de foto’s nog. Deze keer voor het voetlicht de speciale postzegel die Post.NL 4 januari uitgaf in de serie ‘Typisch Nederlands’ met de stolp ‘Broedersbouw’ in de Beemster prominent tussen de perforaties. Vanzelfsprekend met de populaire, vaste rubriek Kiek en aandacht voor de uitslag van de grote stolpenquiz. Ten slotte alles over de piron en het verzamelde nieuws uit het Noordhollands Dagblad door Ed Dekker.

Vrienden van de stolp verschijnt 4 x per jaar in de maanden maart, juni, september en december. Een deskundig redactieteam staat garant voor de kwaliteit. Het blad telt 36 pagina’s, is rijk geïllustreerd, biedt advertentiemogelijkheden en is volledig in kleur uitgevoerd. Elke vriend en vriendin blijft ermee thuis eenvoudig op de hoogte van het wel en wee in piramidaal stolpenland.

Download hier het laatste magazine.

Geen magazine ontvangen? Laat het ons weten!

In dit nummer:

4. De piron - de kers op de taart