Vacature Adviseur

Vacature Adviseur BSNH

Boerderijenstichting Noord-Holland adviseert op verzoek van stolpeigenaren en gemeenten bij restauratie, verduurzaming en sloop- en bouwvergunningen van de stolp. Het doel hierbij is zoveel mogelijk de oorspronkelijke bouwstijl en omgeving van de stolp te behouden. Hiervoor beschikken wij over een team van adviseurs met kennis en ervaring op dit gebied. Wij zijn op zoek naar verdere uitbreiding van dit team. Welke enthousiaste fans van de stolp komen ons team van adviseurs versterken?

Adviseurs

• formuleren en beoordelen het ruimtelijk omgevingsbeleid ten aanzien van het behoud van stolpboerderijen;
  • adviseren gemeenten bij de opstelling van omgevings- en erfgoedbeleid ten aanzien van het behoud van stolpen;
  • stellen zienswijzen op bij ruimtelijke plannen waarbij stolpen in het geding zijn;
  • beantwoorden uiteenlopende (advies)vragen die bij BSNH binnenkomen;
  • ondersteunen eigenaren/gemeenten bij de renovatie en/of herbouw van stolpen;
  • voeren een eerste bouwkundig onderzoek uit;
  • leveren een bijdrage aan discussies over sloopvergunningen van historische stolpboerderijen.

Onze adviseurs

• hebben ervaring dan wel affiniteit met ruimtelijke ordening en openbaar bestuur of
  • beschikken over een achtergrond als bouwkundige, bouwhistoricus, dan wel erfgoeddeskundige of
  • hebben kennis op het gebied van verduurzaming;
  • hebben een vlotte schrijfstijl en zijn enkele dagdelen per maand beschikbaar.

Wat bieden wij?

Het gaat hier om een vrijwilligersfunctie met vergoeding voor gemaakte kosten.

Belangstelling?

Mail of bel dan met Henk de Visser, h.devisser@boerderijenstichting.nl, 06 46423314 of

Gerrit Jan van de Lagemaat, secretaris@boerderijenstichting.nl, 06 57712179.