Nieuws maart 2021

Actualiteit in stolpenland

Met ‘Stolpennieuws’ brengt de Boerderijenstichting Noord-Holland actueel nieuws over ontwikkelingen met betrekking tot behoud en beheer van de voor Noord-Holland zo karakteristieke stolpboerderijen. De digitale nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden naar iedereen die is geïnteresseerd in dit onderwerp. Hoe kun je Stolpennieuws ontvangen? Door je aan te melden op info@boerderijenstichting.nl, liefst met volledige naam en adres gegevens.

‘Vriend’ van de Boerderijenstichting
Iedereen die geniet van stolpen - of je er nu in woont of er alleen maar naar kijkt - kan zich er via info@boerderijenstichting gratis op abonneren (graag ook naam en adres achterlaten). Je hoeft dus geen vriend (donateur) van de Boerderijenstichting Noord-Holland te zijn om Stolpennieuws maandelijks in je mailbox te ontvangen. Maar dat zouden we natuurlijk wel graag willen, want met elke extra ‘vriend’ kunnen we effectiever strijden voor het behoud van stolpen. Voor de kosten hoeft (bijna) niemand het te laten, want voor slechts € 22,50 per jaar ben je al vriend van onze stichting. Dus voeg de daad bij het woord en meld je hier aan.

Stop de terugloop van stolpen
Als donateur krijg je vier keer per jaar het magazine ‘Vrienden van de Stolp’ vol verhalen van mensen die zich sterk maken voor stolpen, achtergronden, fotoreportages, interviews, enz. Zo blijf je als donateur op de hoogte van informatie en  nieuws  en lever je een bijdrage aan het behoud van het stolpenbestand. En dat is nodig want in de afgelopen vijftig jaar is het aantal stolpen met circa de helft geslonken. Er zijn er nu nog zo’n 5.000 en daarvan kunnen we er geen een meer missen zonder afbreuk te doen aan het Noord-Hollands landschap en de identiteit van deze provincie.

Als je deze nieuwsbrief ontvangt omdat je al ‘vriend’ bent, stuur hem dan door naar jouw vriend die nog geen vriend is van ons. Dankjewel!

Nieuws maart 2021