Stomen langs Stolpen najaar

Een prachtige najaarsdag, een blinkende museumtram en een grote groep stolp-enthousiastelingen. De ingrediënten voor een geslaagde Stomen langs Stolpen, lagen al bij de start in Hoorn vast. Tijdens onze najaarsexcursie bezochten we de dars en het erf van een viertal stolpen en maakten we een prachtige stolpenwandeling door Opperdoes.

Er waren veel vragen en discussies en veel nieuwsgierigheid naar de interieurs die we ditmaal niet konden bezoeken. Al was er meer dan voldoende te zien en beleven in de dars en op het erf van Hathor, hertenboerderij ’t Keerpunt en de twee stolpen in Twisk waarvan de eerste nog in bedrijf -de tractor was voor de gelegenheid even uit de dars gereden- en de andere ‘onvolledige’ stolp als woonstolp in gebruik.

Volgend jaar bieden we, naast de reguliere excursies, de stolpencolleges en veel andere activiteiten, weer een nieuwe bijzondere excursie. Houd onze website en de Nieuwsbrief in de gaten!