Nieuw bestuur

Bij de Boerderijenstichting Noord-Holland is per februari j.l. een nieuw bestuur aangetreden. De bestuurswisseling maakt deel uit van het vastgestelde, komende beleid waarmee nadrukkelijk een beroep zal worden gedaan op stolpbewoners/-eigenaren, donateurs en overige betrokkenen om op energieke wijze voort te bouwen op het behoud en de ontwikkeling van de landelijke bouwkunst, met name de stolpboerderij.

Met een kleiner gevormd bestuur en de verdere professionalisering van de stichting wil het nieuwe bestuur de slagkracht van de organisatie versterken. Ook de accenten in dienstverlening en de relatie met gemeenten in het licht van het aanstaande omgevingsbeleid zullen hierbij versterkt worden. De leden van het Dagelijks bestuur: Evert Vermeer (voorzitter), Mart Groentjes (secretaris) en Evert Barendrecht (penningmeester) zijn opgevolgd door het nieuwe bestuur dat bestaat uit:

Peter van Zutphen (voorzitter), Henk de Visser (bestuurssecretaris), Ralf van Etten (penningmeester), bestuurslid Anneke Zandt (portefeuille educatie, presentaties, lezingen, excursies), Wilma Eelman (portefeuille advisering gemeenten en provincie). Anna Groentjes onderhoudt het dagelijks secretariaat, de relatie met website en social media en vormt het aanspreekpunt van de Boerderijenstichting (telefonisch bereikbaar op dinsdag en donderdag van 9 uur tot 17 uur).

Er resteren nog twee vacatures die in de komende periode worden ingevuld. De overige leden van het tot februari j.l. zittende bestuur blijven aan als adviseur.